boleh pandang2..boleh ikut2

Saturday, 26 November 2011

maal hijrah 1433 vs ak PENAKUT

:::ASSALAMUALAIKUM MY READERS:::
TAHUN BARU TAHUN PENUAAN UMUR
SEMAKIN KITA TUA SEMAKIN KITA BANYAK PENGALAMAN
BENDA PALING HAMPIR ADALAH KEMATIAN
MOGA ALLAH MEMBERI PETUNJUK TERBAIK DALAM KEHIDUPAN
SALAM MAAL HIJRAH 1433H

- mahu ber "entri" yang mengetuk hati kau,aku dan siapapun.( ketuk pakai “hammer”)
-tiada perbezaan diantara kita yang dinamakan manusia ini..kerana tiada yang kurang atau lebih jika kita sudah berganjak umur.
-apakah azam baru?...( azam aku nak kuruskan badan boleh? Hihi)

-tidak mmpu mghuraikan pjg2  ape azam aku kali ini kerana manusia sntiasa brtuankan nfsu dgn kmhuan yg macm2 termasuklah ak..sdgkn usahanya xsetimpal ngn kehendak y berbillion jumlahnya....cukuplah sekadar ak mmpu berkata.." moga ape yg dilakukan mendpt ptunjuk ALLAH..agr terus jdi y terbaik"

-makin tahun baru sebenarnya ak makin tkut..mkin cuak ( nervous omputeh speaking)..
-aku takut jika..tak mampu jadi yg terbaik sbagai khalifah dimuka bumi milik allah ini
-aku takut jika..tak mmpu jdi  yg trsanjung utk ayah bonda aku..
-aku takut jika..ak tidak mmpu bermusuhan dgn kata2 yg jahat dari mulut ak sendiri ( mulut lazer la katakan..)
-aku takut jika ..aku brmusuhan dgn sesiapa pun..kerana dosa antara manusia tak akan terhapus selagi si polan tak memaafkan…( astagfirullahalazim)
-ak takut jika..ak tidak smpat untuk melakukan apepun dijlan allah..
-ak insan yang bergelar pelajar…dimna tugas dan kewajipan aku sbgai pelajr?..sebgai penimba ilmu allah.??..( jelas terbukti kerana masa lapang ak skrg terbukti ak sibok2 nk post entri gak…ceiitt!)
-kdg2 kita slalu fikir yang kita ini sangat malang disebabkan sentiasa tak dapt pe yg kita nak….kita nangis smbil kita myumpah seranah..tpi kita tak sdr yg sbnrnya allah telah merncang  yg TERBAIK utk kita…sape tahu esok atau lusa..tinggal kita je yg nak berusaha atau xnak ( podacit la ko farhanaris..cakp ta serupa bikin..insaf aku..)
-kdg2 kita tertanye2 kenapa allah uji kita dgn kawan2 yg pelbagai ragam..allah uji kita dgn kerenah manusia yg tak pernah tfikr ksilapan sndri…sebnrnya allah itu tak akan uji setiap hambanya diluar kemmpuan kita. ( allah tahu kita boleh..)..dan allah juga mahu kita tersedar bahawa ada kmgkinan kita melakukan kesilapan..
-kdg2 kita menangis kenapa hari2 yg kita lalui tak pernah ade pelangi untuk menjengah setiap hari…allah itu sbnrnya mahu kita fikir yang kita sedih utk hari ini adalah untuk senyuman akan dtg..dan allah juga mahu kita beringat setiap kegembiraan yg kita dpt mgkin adalah kesedihan bg org lain..
-biarlah apepun berlaku..belajarlah untuk kita sedar diri..siapa kita..dimana kita..kerana allah tidak pernah lupa kita walau sesaat pon..( nasihat untuk aku juga yg terlalu degil ini)..

P/S >> mohon ampun dan maaf jika ade terlanjur kata..kerana ak bkn yg sempurna yg dapat mnjadi bunga yang wangi untuk dihiasi dalam taman kehidupan antara manusia dengan manusia yang lain..




Thursday, 17 November 2011

maafkan saya wahai SI MENGAJAR ..aku sayang ko

  


assalamualaikum......


ibarat lilin mmbakar diri..arghh sakit..
penjaga k3 selepas allah n famili
setiap diperkatakan adalah ilmu
  • dan smpi kini ak masih pgng jgn sesekali merungut bila belajar ( somtime tak pegang jg bnda ni hihi)
  • smpi skrg trngiang2 ade pakar ckp jgn sesekali melawan siapa yg mgjar aku ( xbrani na wat ..tkut kene pancung hihi ngn mak ak.)
  • salah atau betul dia yg mengajar uh tetap sentiasa betul ( boleh je tgur kalo salah tp msti berhemah)
  • ak sakit sgt2 bila yg mengajar uh menangis dsbbkan pgai2 anak murid lain uh mengedix mngada2...mgadu domba durjana...mngutuk mngata terherot berot mulut...( eah tolong la weh..sakit tau )
  • ak sedeyh sgt bile ak sndiri akui ak mg degil..study sgt malas..tpi ak cuba..ak cuba takat mna ak mmpu wat...tpi ak lg sedih..ko bkak buku dpn ko..pas uh ko bebel2,ngutuk2 si mgjar subjek buku yg dpn ko tdi ....( ak bkn baik...tpi ak cbe elakkan pkra sebgini utk ak lakukan..sumpah xde niat riak..tpi ak masih sedar...ingat jgn pkir ak pun ta wat k)
  • aku juga sgt selalu dan berkali2 dpt markah bukan tinggi menggunung...ak menangis tiap kali dpt sebegitu...tpi itu bkn slah yg mgajar..yg pasti itu salah ak sbb ak PEMALAS...tp ko ??? ko biarkan diri ko hnyut dan leka..disergah berkali2 dgn nenek kebayan..ko masih lagi mmbiarkan org lain mlkukan utk ko...jgn mcmtu..ak sakit sebagai pemerhati tegar ...si mangajr uh akan lebih  sakit..lagi sakit bila ko besarkan mulut ko smpi terkoyak kmdian ko mmbesar2kan juga kutukan ko uh utk si mengajar.
     
    ak sgt sakit jg bile mnjdi perhatian kpd si mengajar..kerana ak ini pemalu ( ok sila muntah skrg hihi)..bkn mcmtu lah..tpi ak sgn kalo ak ta dpt bg y terbaik...
     
    tgn tak penat lagi tpi otk da jammed ...kan lbih baik mse2 mcmni ak study..menelaah buku...so xdelah ak bebal membodoh..xdelah ak kne bising sbb asigment dirogol dgn tak sopan..xdnyer la kan result mcm nk trjun bngunan...
     
    ak mmg suka bce buku tpi bile kne mmbaca fakta menguap brjuta kali sampai kluar airmata mcm kmatian anak..ak mmg suke kira2 gune klkulator..tpi bila kne nombor yg besar2 abes sume rumah nombor disebut2..(  ju rari puri ri ra pu sa)...ak mmg suke mnyanyi lagu english tapi bila suruh wat writting..abes sume bahasa terabur....ak mmg suke wat saving dpd boros belanja..tpi keluk ekonomi hbis jdi lekuk..so amacm masih sgka ak sgt BAGUS???..yes ak mg bgus..tpi tang membebel mcm mak nenek je r... 
     
    apepun yg berlaku...wahai sang pengajar..aku akn sentiasa berharap ilmu dpd dri kamu...masih mgharap himpunan keampunan atas dosa2 aku ...sntiasa mahu belajar dan diajar kerana ak tidak mahu jahil..wahai sang pengajr ..ak mgharap keredhaanmu dalam halalnya ilmu yg diberi..jgn sesekali mglirkan airmatamu kerana itu sudah terlintas 1 dosa untuk ak..marahlah aku jika ia salah..herdiklah ak jika segalanya salah..kerana itulah tgujwab kalian.. 
     
    daaa.....syg kmu sume..:)..tq pd sesiapa yg baca N3 kali ini..kerana hanya itu yg mmpu ak balas..mne yg baik diambil..mne yg jhat jgn diambil..kerana ak suka mgarut..:)

Tuesday, 25 October 2011

mulut ta jahat...tpi ayat dri mulut tu y JAHAT..


ok salam u olls...
bru rini na wat n3 ( sbelum cti midsem selama 2 wiks)
n3 kli ni agak wat aku HOT ..( sumpah ngah berapi-api)

 bercakap lebat2 smpi guruh nak mencelah brguntur pon ta smpat
berckp kencang2 smpi puting bliung pun ta jdi na wat nahas
ckp hebat2 smpi tin penuh pon jdi kosong

>>ak sgt bengang bile hdup ak pnuh ketenangan dlm suatu2 mase tbe2 nk usik2 ak dgn knyataan kecoh
>>ak sgt marah bile parents ak ta kisah ngn pe ak wat tpi ade org lak sbok nk bisingkan ngn pe y ak wat(hello plizz r..who are u?? )
>>then ak sgt marah bile  tgur ak ngn cara ta bhemah pas uh sibok nk kaitkan ahli2 keluarga org ko ngn hidup ak..( masalahnyer ak ta knl pon korge ko ok..)
>>malah ak akn bertmbh2 marah bile ade org tuduh2 ak wat somting y ak ta buat..( wat the fish ok...WTF)
>>SENDIRI TA LURUS SIBOK NK LURUSKAN ORG LAIN SDGKN PE Y DIBUAT UH TA KENE NGN TEMPATNYER
>>sori r weh...anda lelaki ( siap mentionkan jantina beb)...agak2 r ngn pe ko wat an..allah bg ko akal smpi 9 dan berupaya utk kawal 9 nfsu y ade pd wanita...so gne lah cara y cool beb...
>> ak bkn na tjuk baik ( yesss ak mng bkn baik tp ta jahat hnya degil jerp).

OK STOP !!! ak mls na ckp lgi pasl niyh..pnt dah..

>> ak org yg biase2 simple2...suke wat org senyum
>>ak org y bukn garang tp tegas...
>>ak mulut lazer...supaya y jahat uh jdi baik

>>ak suke kwn2..tpi ak twu batas syariat
>>ak suke lepak2 mlm tpi ak bkn bohsia
>>ak syg sume kawan2 ak lebih kerana ak tahu pe mksud syg pda KAWAN
>>oh ak mg ta bpe na pandai sbb ak malas tpi ak jg ta bodoh..:)
dan inilah ak...+-kurang atu lebih kerana dia FARHANARIS


ok lah ..ak da  penat dah..nk bsiap 2 blik kg ni..cti 2wiks ni mg ak balon membute je lah kan..gnti blik tdo ak yg bersengkang mata wat assigment uh hihi..k lah bye 2 sesayang sume....mmmuahhh


Thursday, 20 October 2011

jgn seperti ini..

 FIRMAN-FIRMAN ALLAH YANG MENGGETAR JIWA DALAM KITAB YANG PALING MULIA,
SANTUN BAHASA PALI YANG MENGUBAH TRIPITAKA BACAAN SETIAP PENGANUT AGAMA BUDDHA,
HELAI-HELAI VEDA YANG DIALUN MENJADI LAGU OLEH PENGAMAL AJARAN HINDU,
BARIS-BARIS INJIL YANG CEKAL DIHAYATI OLEH PENGANUT AJARAN TRINITI,
SEMUANYA MEMBAWA KEUTAMAAN YANG SAMA IAITU ILMU WAJIB DITEROKA

-salam.. u olls...
-aceceh rini na mood jiwang vs insaf leyh tak?? ( hihi mngada2 tol an)
-nmpak x ayt2 diats...sumpah ak ckp bile ak bce ayat2 tu ak akn sayu sgt..ak rse kerdil sgt2 ( adess rse nk bgenang air mata lak )
-da lme da ak pgng kate2 tu..( baru 12 bulan kot)
-mne ak dpt??  ohh ade lah ak ritu tgok vdio prbhasan n syarahan,,( siap playback bnyak kli semta2 nak take note pe dia ckp)
nk twu pe ak rse bile ak bace bnyak kali ttg ayat ni ..ok let finishing ur reading in my post( hbes brtrabur BI aku weyh)

pe ak rse ttg ayat itu...
>> ak rse ak lupe atau wat2 lupe yg ak ini ade sdikit ilmu ttpi tdak dgunakan sebaiknyer..( apth lgi jika ak bnyak ilmu...ak rse jahil sgt skrg ini)
>>ak rse ak trlalu ego utk belajar sedaya upaya sehingga ak biarkan dri sndri trglincir..
>> ak rse ak khayal dgn rencah dunia...ak persiakan segala kudrat yg ade..shingga ak rse ak semakin hanyut dan hanyut...tpi bisikan iman dlm hati selalu mnjdi sumber dlm dri supaya..cube utk terus kuat....dan mghalau syaitan yg ade..( trima kasih ya allah)
>> ak pernah mnjdi pendebat perbahasan ...ak seronok mgeluarkan hujah..seronok bila dpt mnyuarakan kbnran dgn lantang...menjtuhkn hujah org lain shigga mereka dan mereka trdiam mmbisu...mmbenarkan hujahan ak..mmbiarkan ak trus riak..ego...( hanya ketika itu)....tpi syg bila dlm pelajaran perdebatan yg berlaku hnya ade tin kosong..yg bunyi sahaja lebih (tak nak berlaku lagi)
>> dan kini...ak akui ak rindu sume itu..ak rindu gelanggang perdebatan...( hnya allah y tahu)...tpi akal waras ak mula berfikir...
>>word is more sharp than sword..( kata2 lbih tajam dpd sebilah pedang)..
>> ye sgt bahaya..kerana ak mahu menangis bile lihat org kalah bicara ngn ak
>>ak mhu mngis kerana org sering berkata ttg ak..
>> ak mhu mngis kerana ramai gerun dgan aku..( itu dulu)
>>ak jg mhu menangis kerana ssungguhnye ak tidak layak berbuat sedemikian..
>>dan bukan aku orangnyer..maka kini..
>>aku lbih diam..ak lebih peka hati org lain..ak lbih snsitf..ak lbih ..dan ak lbih segalanya utk org lain... yg pasti bkn utk aku...tpi hati aku...ak mahu ceria dalam meditasi kehidupan..
>> ilmu yg ak kejar ibarat curahn ke daun keladi..( ak jahil ak hina)
>>ak bermula dgn zero..kerana ak tkut trsungkur lagi..ak mahu belajar dan terus belajar dri kesilapann..
>> ak mahu belajar ttpi kemalsan sntiasa ade.
>> ak mhu dekan tpi ak sombong ngn allah..hilang tahujd ku..hilang hajat ke..hilang dhuha ak..hnye tinggal yg fardu( itu pun sering terlewat dan melewatkan)
>>ak mahu bijak tpi ak sring leka seprti ini( mncarut di blog)
>>ak mahu seprti org lain yg pintar dlm exam...glamour di mulut org...ak mahu itu dan ini...tpi ak rase ak lebih mmilih bersedrhana dalam apepun..kerana jika ak dpt sume itu dan ini..akn mewatkan ak takbur...
>> biar ak bertatih dan terus bertatih kerana sesungguhnya ak manusia yg jauh dri ksmpurnaan...
>>tetapi ak masih smpurna dri segi kudrat..segi akal..agar setiap pe yg ak lakukan itu biar kerana ALLAH...(insyallah)

>> maafkn ak ya allah jika ak sombong..
>>maafkan ak ya allah jika ak takbur..
>>maafkan ak ya allah jika ak menyakitkan org2 disekeliling ak.
>>maafkan ak ya allah sekiranya ak bkn mujahidah yg berjaya
>>maafkan ak ya allah...kerana engkau yang maha PENGAMPUN..

P/S ::: ak suke mncarut..ttpi ini mencarut tahap muhasabah diri..ini carutan yg mewatkan org lain trpikir "kenapa ng dak niyhh??..tak betol ke ape.."...
>> sekian wassalam...maaf trlalu pnjang..
bye2 u olls..ak syg smua..:)

Sunday, 16 October 2011

beza ko dan ak....entry pelik..jgn tercekik

salam petang u oll ...sihat? da lme ta post N3....
sepi bkn mkne hilang
bkn mkna malas..
tpi tiada ceritera utk dikongsi..( hohoho xde cte best r)

> senyum lebar2...smpi k tlinga (smpi koyak mulut uh)
>ak y gemuk dan ko y kurus tpi ko yg kurus berkata2 ttg si gmuk?? so dimana cntiknyer...
> ak y jahat dan ko yg baik tpi ko cerita ttg jahatnyer ak?? so ade beza??
> ak y bodoh ko yg pndai tpi mne peginye kpndaian ko utk nilai ak??
> ak y tak sopan ko yg sopan..tpi ko ckp dgn org lain ttg kesopann ak...ade beza??
>mulut ak jahat..mulut ko baik..tpi ape yg ko ktekan sume mnyakitkan hati org...itu ke baiknyer??
pusing tu jg...pusing2 kmbali pd kita jg...so kita SAMA...xde beza...yg mmbezakan kite hnya ape yg ade dlm dri kite...hnye disisi allah..

ak pning ak pusing...mngarut ntah ape2...ak trcongok dlm bilik mcm org bodoh! tpi ak tak bodoh...ak seksi di bilik tp ak bkn aksi klip 3GP..ak nmpak  ttapi alhijab pdgn syaitan...ak sgt garang tpi  ak bkn bini2ku gangster


ak y mula2 korang kenal akn mmbuatkan sume org knl ak runsing supaya korang kenal ak dan terus berkenalan...
ak yg mula2 sopan akn ajar ko ape kesopanan setelah ko knl ak ngn pnuh sopan
ak y mula2 jahat akn ajar ko jahat supaya ko knl kejahatan ak,,,
ak akn ckp lepas..akn ckp laser2..ak akn ckp mcm longkang supaya org twu ak jahat tpi tidak jahat dalam erti sebuah persahabatn
ak diberi akal..ak gunakan hnye sedikit kerana jika ak gune bnyak2 ak tkut akn mnjdi lbih pndai dan ak terus bongkak dan lupa pd allah...( nada pemalas)

>>> semoga bertemu kembali....
>>> ok ak sgt bizi skrg ngn assigment  maka hasil N3 ak menagrut2 kerana dia farhanaris..ckp2 kosong  adalah keutamaan tp ade isi walopon malas belajar sbb ak dgil..( dan sgt2 degil...kepala batu kerikil )

>> oh ye korng jge dri aw.. drive carefully ok..ak blik kg naik kerbau je..so nk jimat an...lala~~ musim perayaan kite dah hmpir tibe..kornk jgn lupe bg laddoo n daging korbn utk ak...supaya ak boleh masak y mengarut2...

Monday, 10 October 2011

entry mengarut tahap x mencarut..

salam
>> suam2 kuku rini ( xtaw ah np ngn ak)
>> mlm yg suram dan panas ( opss da pgi ok..)
>> darjah kpanasan yg mlnda ini mmbuatkan hati ini  berkata2 " farhanaris berbogel lah "
>> yaa...berbogel dan belengging supaya " panas" itu pergi jauh2..
>> tetapi ...akal pula mnyatakan " owhh jgn itu adalah aurat..aurat wanita suci...aurat wanita y belum ternoda..usah dinodai syaitan bertuankan nafsu"
>>tetapi juga...iman berdetik kencang " ohh sedarkah akan darjah kepanasan api neraka itu lebih hebat kepanasannya sehingga mampu mnghncurkan ketulan batu...ketulan2 besi sehingga mnjdi cecair yg mngalir lagi lunyai???"
>> dan akhirnya aurat terselamat...kepanasan pun hilang setelah kesejukkan erti sabar itu mengalir dalam diri...kerana nafsu itu hilang...hilang pergi jauh2..tinggalkn malam yang jalang ini..( terima kasih untuk kipas y ber"function" dalam bilik ak niyh)
>> smpai bila manusia mahu mmbina kata2 bombastik untuk ayat y statik sehingga orng y membaca dan mendengar itu terdiam panik..sedangkan perkara y bombastik itu tidak pasti kesahihannya..tidak pasti ketulinanya...
>> apa yg pasti pd pagi yg tahajud ini...ade tersembunyi kesejukan y sebenar...hanya mereka y paham apa itu sepertiga malam sahaja dpt mngerti kesejukkan itu..dan aku??? meratap duniawi...mencanang idea mncarut...melihat dusta suara hantu..mndengar sahutan syaitan supaya leka dgn duniawi teknologi...astaghfirullahalazim...dan ak   INSAF....
>>  SELAMAT SORE...baca dengan hati walang bukan hasil y malang supaya dapat difahami secara tenang...

>>>> PAPAI SYG2 U OLLSS...MMMUAHHH...continued ok...
>>>> ak bkn gila...bkn insane...tpi ak ..dan aku...akan terus mengarut kerana URL BLOG ak pon ohhfarhanarismengarut

Saturday, 8 October 2011

xde masjid vs masjid unik...

salam u olls...korang wtpe??..
  • bju biru tudung biru..suar jeans biru..(sbb ak mng suke head to toe msti sdondon)
  • si dia serba coklat...( ak yg pkse sbb tak mahu sme...kami bukan couple of da year ok..dan bkn menggedix mengada2)
>>rini farhanaris penat sgt...pusing2 seremban..mklumlah ak ni merantau...tu y excited ble dgr ade org nk bawak gi jalan2 ( hoho pdhal ak y suke2 mntak si dia btolkan lappy .ok smbil mnyelam tgkap ikn skali )
>>sblum kuar tdi..ak tnye mmber.." kat seremban ni ak asyik nmpk topekong ngn greja je..mne masjid ha?? ..asal ak kuar je pusing2 kalo na solat msti kat terminal 1..atow  kat stesen mnyak"
>>ok..n si dia pun amik ak tdi..bwak g tmn tasik..tbe2 ak rse cm nk ngis sbb ak berjaya nmpak masjid..(sumpah touching ok! dlm hati..ade rupenye masjid ni...malahan unik plak uh )
 ni lah taman tasik seremban ( bersih n tenang..tpi kotr ngn pmndgn yg mnyakitkan mate dgn aksi 18sx..ok korang boleh ketuk kepala ak skrg juge..sb ak jge berdua tdi..tpi ak online je tdi ok...dia dok mbebel2 je tdi...nk wat apepun ta boleh hahaha sbb ade pjbt agama bdepan ngn tasik uh..konfem ler ade tropong ajaib...INSAF AK )..
 POSSING tu penting haha
 ni ha masjid yg unik uh...( cess ak mati2 ingt tdi bngunn government o muzium)
ok ak mg jakon ( bahasa johor)..sumpah ak masih blum pnh nmpak masjid utama xde kubah...n tpisah jauh ngn menara kubah
 (smpai pak guard pon tgok ak mcm na mkan)

>> erm ok da siap solat2 ak ngn si dia trus ke misi utama iaitu btolkan lappy ak..nak twu ktorg g mne?  hahha g surau stesen minyak petronas semata2 nk plug utk charge lappy...ok 4jam gak kat situ ( org lalu lalang plik tgok kami mlepak kat kerusi antara dua bilik surau dgn wayar charger berselirat..ade jg y tnye kat si dia " abg format lappy ke?? ade software game tak? abg pandai wat ini n itu x??)( ok ak mls na trgkan)"....dan ak pndg je dorg uh dgn senyumn plig cute ( ok sila bunuh diri skrg!!)...
>> pas uh g pusing smpi pning...jln2 cuci mata..then da na mghrib kami bhnti solat mghrib lak...pas uh trus g home avenue..ade pasr malam..n KAMI NAK MAKN MALAM ( ok bygkan mcm sore zombi kelaparan!!....sy lapar..sy lapar...!!)..

marvelous!!...aha amik ko..kembong perut ak kknygn..sotong greng knyit,smbl blacn,tomyam ayam n kailan..( ok sila lap air liur korg y melelyh uh)


>> ok abis da entry...hope suka la yerp ( sila pkse diri untuk suke grr!!)
>> tq pd si dia bg pinky bear ( berterima kasih jg wlau agk payh na ckp sbb bnda uh bwarna pink...lemah gemalai jiwa ak nyah!)...jgn marah b 
>> ok sesayang sume....ak da nak bkk bisnes niyh...tolg bg galakan eah ( bisnes taik mata...huarghhhhh mngntoknyer!! )....muahhh u ols...


Friday, 7 October 2011

jln2 pkai kaki tgok wayg xjdi..

salam....hai ank2 ikn huhu...korg watpe skrg??   ok tdi ak da ckp an ak dok umah sorg2...dan ditemani kakak mulut jahat  a.k. rainfallasleep (KMJ glrn ni die yg mntak ok)...ntah mcm ne an..tbe2 ade sore ckp " weh jaln2 g jusco jom...ade rezeki tgok wayang k gk" ( bongek kan? ni la sore2 kami bdua) ...so pe lgi an...siap2 solt isyak ( kewajipan ok...ade jge dlm hati yes na gi jusco..ish truk ak an..ta khusyuk ngek..tpi smpt istighfar) ..ok smpat lgi wat nsi goreng sblum pgi ( itu adalah cre jimat kos supaya mata ta melilau,nafsu ta mmbuas dan duit ta kluar..jika perut da knyang )...k bile da siap ktorg pun jln kaki...adlah dlm 1.5 km dri kolej ak..bile da smpi jusco, ak ngan KMJ na mlintas..ade keta uh an dlmnyer ade anjing tahap gila comel...( dah r tgkap keta uh dibuka) .ok ktorg pon jln ngn selamber..dannnn  tbe si anjing uh myalak nk kua dri tgkap ble ktorg lalu sbelah die...( pergh da lah anjing pas uh menganjing...ta comel langsung sore anjing uh)...pe lagi an ktorg pon lari lintang pukang ( huh hilng kecomelan ak). ok stop untk ANJING n MENGANJING!!

-pling kecewa sbb ade cter best kat wyg tpi tgh malm je tinggal.( cter hantu..tkut plak nk blik kol 3 am..)
-tawaf2 jusco smpi sume market da ttup.
-bngge gile sbb kuar dpd jusco ade pak guard ckp " terima kasih jumpe lagi" ( menyindir ktorg la tuh kan..ckp je lah nak halau...haha)
-ok bjln pulang....singgah "ns corner"..( pengubat jiwa yg kuciwa sbb ta dpt tgo wayg..mkn roti canai..padhal kat bilik da mlntak nsi goreng)
 teh ais...roti canai..marvelous!!
( ak tawu ade org tgok mse ak candid benda ni..msti dorg pkir" bongaknyer dak niyh..roti canai pon nk amik pic")..ok aku sgt suka.
-then ble dah knyag ktorg blik lah..mnggunakn kaki yg ade :) ... tgh bjln2...ade plak adegan 18sxxx...aishhh
( ktorg kejar taw dorg niyhh..hahha jahat an..pdn muke ta dpt wat aksi panas)...
-ok smpi dpn kolej..KMJ nak bli burger utk kawan die yg oder...korg kalo nk tawo KMJ pon beli jge ( aishh ko ni ta reti knyg ke weh? ..hahah)..ok sila lihat dibawah:


sdg tunggu abg burger kasi makan huhu..( KMJ ta suke glemer2..dia ckp tkut ramai lelaki yg kejar..die kata da pnt kene kejar anjing tdi..)

>>>>>   huhu itu jerk lah kan na ckp2 mlm ni...penat gelak2 ngn KMJ ni...owhh tengs teman ak tdo mlm ni...jgan rogol ak taw..ahaks....papai mmuah u olss..

aku sorang2 niyh vs y must me???

ok assalamualaikum w.b.t ( mcm nak mulakan ceramah lak an..ok) ....pe yg pasti rini ak tgal sorg2 kat bilik..( asik bharap..semoga tiada momok kacau ak mlm ni) oh ye rini anak2 comodo (hahah jahat ak ni) mak pgi blik kg..





 ok...ni pic zmn rebina kami..( aceceyh mcm la da tua sgt)
1st pic>> yun akn g kuantan utk mneruskan research
2nd pic>> ikut nad blik
3rd pic>>the left beside me is yaya- ikut nad blik jugee ( ade knduri)
right beside me is baiti- pmilik blog .rainfallasleep ini akn tmn ak mlm ni yehoo
the last one is nadia- blik selangor
np ak ta ikut?? hoho ak mnyak sgt keje ( pssstt..sbnrnyer si dia mahu jumpe..lala~~rasia ok! )

ok STOP!! cter ttg dorg...u olls na tawu x tdi ak ad lecter ngn miss sha ak...dan ak lgi kne pgil..smpi tahap dewa ak termengeluh.." erk miss np sy lgi" tp miss ak boleh ketawekan ak( nseb beklah die comel) ..."farhanaris,ape beza cd-r ngn cd-r/w?"...nseb bek pgi sblum ak g kelas an ak smpt minum susu dutchlady ngn sepotong roti bakar ( ok sbb da ad toaster baru)..so daptlah ak mnjawabnyer ngn cerdas lagi pintar ( pengsan kejap ok).." miss,bezanya adalah cd-r boleyh wat sekali rename n sekali edit..tpi cd-r/w boleh wat apepun
( huh mse ni ak rse habis bpeluh ak walopn dpn econ) ....yeyeyehhh akhirnye answer ak uh boleyh dtrima pakai
(bangge i nyah)...

ok syg2>> post ni je kot...dok sorg2 ni lapar lak..na mntak kfc kat korag bolyh??lala~~
 NAK TNYE??? : rini korang2 yg lelaki gi solat jumaat tak??  pe khutbah rini? hahaha 
k u olss papai mmmuahh



Thursday, 6 October 2011

hias2 blog smpai pengsan!!

salam u olls...ape kabar anak2 ayam..anak2 kucing sy ...hihi...(sian korg ak pgil mcm uh..xde kaitan yg idup n d pass away ok)..rini kelas ta bpe pack...korg nk twu tak pe ak wat dgn kelas ta pack uh ??? ok cube teka skrg...tido??makan smpi muntah??wat rivision??wat donno??...(ok sume salah yep!! )..ok jawapnyer adalah ak g wat cacat kt blog ak niyh...almklumlah blog baru an...even da pnh ad blog dolu2 pon still mongoks (bahasa jerman ok haha kene tipu)...so ngah ak o9 tdi ak tgrk ati na cri tutorial utk blog ni...dpatlah ak manage shoutbox ak uh....korang pasan ta??  ade je kat right side uh...pink kaler ok ( dlm hati mnyumpah2...ta bpe gmr wne pink ok )...then ak dpt manage archiev blog ak at the left side uh...then pling mmbngge ak takat ini adalah BERJAYA LETAK IMAGE KAT URL....KORANG NMPAK TAK?..cute an an??.( jika ta nmpk mknenyer mate korg penuh taik mata la tu )...
ok ak twu blog ak sdg berwarna wrni....tpi ak ske sbb belom bosan lgi..(padahal masih lgi dok tkial2 nak uruskan )

urmm pnat ah ak na taip entry pnjg2...
CREDIT A ++++++  to : http://tutorialuntukblog.blogspot.com/ sbb bnyak ajar ak..even agk murung sbb ade jge y ta boleyh wat n ta dpt tgok admin blogger ( statement gatal ...kot2 admin uh ancem boleh ak ngurat..hahaha mati jap lagi kalo si dia bce entry ak...ok syg gurau2 jeE)
MINTA MAAF kpd si dia sbb ak leka ngn blog nih....( syg kamu ketat2)


Tuesday, 4 October 2011

aisseyhh kene panggil lgi daa...


salam...selamt pagi...hurmm penat skit rini...mnyak work ooo...keje miss technolgy ak td bg 30 quest....nvm sbb da tgjawab student an..owhh yep..entri ak pgi2 bute ni adalah bkaitan name lgi . tdi an ak msuk tuto miss sha ak.....ak da r mse uh ngah blur2..( eleyh bukan blur tpi nga berangan dok pkir2 lauk ape ak nak mkn utk lunch mse uh  haha kbtulan da nak tgahri).. dah uh tbe2 je nme kne pgil " FARHANARIS, TERANGKAN ROMBAKAN YG BERLAKU DALAM BPR ( bukn badn pencegah rasuah okeyhh) a.k.a BUSINESS PROCESS REENGINEERING???
...perghh bpinar trus kple ak...abes ilang trus awan2 fikiran ats kepala...berlari terus list lauk aku yg ak bakal nak choose tdi..korang tawu pe ak wat??  ak diam je..ak pndg muke miss then ak gelengkan kepala..mulut terkunci..nseb bek an miss comel ak relex jep..mmg malu ak dbuatnyer (malu sbb ta fokus...ok farhanaris sila hantukkan kpla kat dinding skrg sbb ta fokus pnp tdi)..sbnrnye ak amat2 ta ske situasi mcm uh...mmg ak caci maki dri ak la an..ta alert lgsung..sian tau miss ak...die ajar penat2 ak boleh plak wat AWAN NANO a.k.a awan fikiran atas kepala ak..
so...sbgai nasihat..korg jgn ikut pgai ak...ta bgus2...


dlam hati : wahhhh abeslah miss da ingt nme ak...owh ye...skrg ak kat kolej org da pgil nme FARHANARIS or FARHANA ARIS...tu jelah yg dpt mbbezakan dri aku ngn org lain (  hahhaha farhanaris ko jgn lupe saiz ko pon berbeza hikhik )..ok syg2  papaizzz..mmmuah ...

Monday, 3 October 2011

lecturer ak maki2....kuliah finance



wahhh   ok tak tittle uh?? agak biadab an...sbnrnyer sje je bg gmpak biar mata korang terbuntang luas...haha..cenggini cternyer..rini ak ade kuliah finance selama 2jam..miss aishah ( nme lecture ak...ok sila klik2 disini siti aishah kasim)..dia masuk kelas ak relex je..so ktorg pon cool je la an..tbe2 die ckp2 perkara yang luar dpd mjor topik arini..die ckp pasal kdtgn tutorial...adelah die ckp pasal dak kuliah lain....die xde pon maki2...o ape2pun cume pe dia ckp2 rini adalah sbgai peringatan untk kami sbgai student...mkin lme die bckp2 mkin ak rse sayu dalam hati ( sumpah mase uh ak mang hampr bgenang air mata ) ...terlintas kat otak ak pe yg adek ak ckp mase ak blik kg ritu..die cakp " kak, adek xnk ah wat mak memarah n bebel lagi..ustazah ade ckp kalo kite wat mak kita marah atau orang yang mmberi ilmu kat kite sakit hati maka semakin mudah ilmu yg diberi uh hilang sebab ta berkat " ..pela korang ni...jgn r wat pangai...kite ade kat sini da cukup baik...segala kelemahan yg ade anggaplah sbgai kelebihan yang orang lain takde ...rite??? ( berpesan untuk ak juga)..segala kekurangan yg ade disni sbnrnye mgajr ak erti sebnr2 BERDIKARI ...BKN HNYE ATAS KAKI SENDIRI TTPE HARUS GUNE KUDRAT YG ADE...( ohoho paham ke korank ngn pe yg aku mngarut??)

pepun big thanks n big credit to miss aishah ak tu ttg pe yg dia ckp2 tdi :)...moga pe yg dia ajar uh ak paham...dan ak kne kurangkan kemaluan ( ok otak uh ta payah na kuning sgt yep) untuk bertnyer2 ape y ak ta pahm..owh ye lagi satu an...rini sbnrnyer bufday miss ak uh....HB ye miss..moga yg baik2 untuk miss ...take care miss...

ok korank...sila wat hipotesis dbawah ok ( bygkan muka desperate ak skrg juga )
papai...daaa mmmuah u olls...

Sunday, 2 October 2011

macam2 DESIGN BLOG..???

ermm  mlm ni an cume nk ckp..skrg da mcm2 design BLOG...termasuklah  NUFFNANG ...dan hahaha tu je kot yg ak taw  sbb hmpir 95% mggunakan ( kalo korang gune sila ketok dahi ) hihihi....ak nk gak join...tpi mcm serabut je..ok kalo da 95% yg gune nuffnang..maka ak nk jdi y 5% utk tidak gune nuffnang...ok..atas alasn >>>> mals nk pkir...mals nk register...mls nk serabut...xde lame xde baru ahahaha...dan TIDAK TAHU  NAK GUNE ADALAH salah 1 y mnyebbkn ak mlas nk terlibat ngn nuffnang...ok....AK MNG LURUS BIN BENDUL SEKARANG ( farhanaris sila ketuk KEPALA LUTUT KO SKRG )...

dan ak skrg....gune kn pe yg da blogspot ni bgii...bersederhana kan lbih baik ( ok ini cara nak tutup malu sbb tataw na wat nuffnang huhuhu)

Thursday, 29 September 2011

name ku di PANGGIL ??



salam jumaat...rini an ade kelas STID ...wahhh kelas pe uh?? kelas ngn miss sha ak la...kelas teknolgi mklumat dlm pgurusan...aceceyh..ak ngn meriah rini pkai bju warne yg agak vouge ..huhu glamor u....hahahha tbe2 an tgah dok khusyuk miss ak ngajar.." FARHANA ARIS..( dlm ati ak an berkata..wahhh ta boleh blh miss ak pngil full nme..ingt aje uh)SILA TERANGKAN DAN KAITKN APE YG AWAK PHM TTG SLIDE YG SY AJAR TD??"  huh  nseb bek an pnp uh msih di awal pgi,,so input utk ak mjdikn output msih bernas....maka ak pon ckp la pe y ptot...nseb bek miss sha terima la jgk..hihihi..ok selamat n selamat...owh rini nk g blik kg jap...pas abes kels marketing  t kol 5...ok u all kalo nk twu ak kne nek bus blari2 mgejarnyer kerana tiket ak mnyatakan bahawa aku harus naik bus express kol 6 ptg...perghh mang rushing la kan...dan lgi 1 ak terpkse paki bju kurung y wrne vouge uh...wargghhhh..leceyh taw...desperate ok!!!!..ok papai c u olls..muah2

Wednesday, 28 September 2011

henFON aku hilangGG???

salam...yeahh fon aku semgnyer hnye HAMPIR HILANG mse kt terminal 1 seremban tdi...ak lri sepntas mgkin walau ak tawu nk dibndingkan ngn pelari dunia mg konfem die gelakkan ak kuat2 macm ni hahahahahahhhahuaaaarghhgghh  :P  ...aku lri utk pe??? pe lgi utk kejar sntchthiev tu ler kan..cinabeng je die an...erm ape2 pon da slmat...huh lega....seolah2 mcm tawu2 je an duit aku kuar rini...
hahaha ni lah fon murah ak huhu...hoho murah2 pon dwit keje part time ok..

Monday, 26 September 2011

ohh my new blog...!!

salam...bm or bi??? ohh sgt confuse...oh ye...rini wat blog baru bersame miss sha si comel lecture IT...owhh sy sgt pening n BUTA IT sebnrnyer aku ni...so how i want to proceed it in IT  :(