boleh pandang2..boleh ikut2

Saturday, 26 November 2011

maal hijrah 1433 vs ak PENAKUT

:::ASSALAMUALAIKUM MY READERS:::
TAHUN BARU TAHUN PENUAAN UMUR
SEMAKIN KITA TUA SEMAKIN KITA BANYAK PENGALAMAN
BENDA PALING HAMPIR ADALAH KEMATIAN
MOGA ALLAH MEMBERI PETUNJUK TERBAIK DALAM KEHIDUPAN
SALAM MAAL HIJRAH 1433H

- mahu ber "entri" yang mengetuk hati kau,aku dan siapapun.( ketuk pakai “hammer”)
-tiada perbezaan diantara kita yang dinamakan manusia ini..kerana tiada yang kurang atau lebih jika kita sudah berganjak umur.
-apakah azam baru?...( azam aku nak kuruskan badan boleh? Hihi)

-tidak mmpu mghuraikan pjg2  ape azam aku kali ini kerana manusia sntiasa brtuankan nfsu dgn kmhuan yg macm2 termasuklah ak..sdgkn usahanya xsetimpal ngn kehendak y berbillion jumlahnya....cukuplah sekadar ak mmpu berkata.." moga ape yg dilakukan mendpt ptunjuk ALLAH..agr terus jdi y terbaik"

-makin tahun baru sebenarnya ak makin tkut..mkin cuak ( nervous omputeh speaking)..
-aku takut jika..tak mampu jadi yg terbaik sbagai khalifah dimuka bumi milik allah ini
-aku takut jika..tak mmpu jdi  yg trsanjung utk ayah bonda aku..
-aku takut jika..ak tidak mmpu bermusuhan dgn kata2 yg jahat dari mulut ak sendiri ( mulut lazer la katakan..)
-aku takut jika ..aku brmusuhan dgn sesiapa pun..kerana dosa antara manusia tak akan terhapus selagi si polan tak memaafkan…( astagfirullahalazim)
-ak takut jika..ak tidak smpat untuk melakukan apepun dijlan allah..
-ak insan yang bergelar pelajar…dimna tugas dan kewajipan aku sbgai pelajr?..sebgai penimba ilmu allah.??..( jelas terbukti kerana masa lapang ak skrg terbukti ak sibok2 nk post entri gak…ceiitt!)
-kdg2 kita slalu fikir yang kita ini sangat malang disebabkan sentiasa tak dapt pe yg kita nak….kita nangis smbil kita myumpah seranah..tpi kita tak sdr yg sbnrnya allah telah merncang  yg TERBAIK utk kita…sape tahu esok atau lusa..tinggal kita je yg nak berusaha atau xnak ( podacit la ko farhanaris..cakp ta serupa bikin..insaf aku..)
-kdg2 kita tertanye2 kenapa allah uji kita dgn kawan2 yg pelbagai ragam..allah uji kita dgn kerenah manusia yg tak pernah tfikr ksilapan sndri…sebnrnya allah itu tak akan uji setiap hambanya diluar kemmpuan kita. ( allah tahu kita boleh..)..dan allah juga mahu kita tersedar bahawa ada kmgkinan kita melakukan kesilapan..
-kdg2 kita menangis kenapa hari2 yg kita lalui tak pernah ade pelangi untuk menjengah setiap hari…allah itu sbnrnya mahu kita fikir yang kita sedih utk hari ini adalah untuk senyuman akan dtg..dan allah juga mahu kita beringat setiap kegembiraan yg kita dpt mgkin adalah kesedihan bg org lain..
-biarlah apepun berlaku..belajarlah untuk kita sedar diri..siapa kita..dimana kita..kerana allah tidak pernah lupa kita walau sesaat pon..( nasihat untuk aku juga yg terlalu degil ini)..

P/S >> mohon ampun dan maaf jika ade terlanjur kata..kerana ak bkn yg sempurna yg dapat mnjadi bunga yang wangi untuk dihiasi dalam taman kehidupan antara manusia dengan manusia yang lain..




Thursday, 17 November 2011

maafkan saya wahai SI MENGAJAR ..aku sayang ko

  


assalamualaikum......


ibarat lilin mmbakar diri..arghh sakit..
penjaga k3 selepas allah n famili
setiap diperkatakan adalah ilmu
  • dan smpi kini ak masih pgng jgn sesekali merungut bila belajar ( somtime tak pegang jg bnda ni hihi)
  • smpi skrg trngiang2 ade pakar ckp jgn sesekali melawan siapa yg mgjar aku ( xbrani na wat ..tkut kene pancung hihi ngn mak ak.)
  • salah atau betul dia yg mengajar uh tetap sentiasa betul ( boleh je tgur kalo salah tp msti berhemah)
  • ak sakit sgt2 bila yg mengajar uh menangis dsbbkan pgai2 anak murid lain uh mengedix mngada2...mgadu domba durjana...mngutuk mngata terherot berot mulut...( eah tolong la weh..sakit tau )
  • ak sedeyh sgt bile ak sndiri akui ak mg degil..study sgt malas..tpi ak cuba..ak cuba takat mna ak mmpu wat...tpi ak lg sedih..ko bkak buku dpn ko..pas uh ko bebel2,ngutuk2 si mgjar subjek buku yg dpn ko tdi ....( ak bkn baik...tpi ak cbe elakkan pkra sebgini utk ak lakukan..sumpah xde niat riak..tpi ak masih sedar...ingat jgn pkir ak pun ta wat k)
  • aku juga sgt selalu dan berkali2 dpt markah bukan tinggi menggunung...ak menangis tiap kali dpt sebegitu...tpi itu bkn slah yg mgajar..yg pasti itu salah ak sbb ak PEMALAS...tp ko ??? ko biarkan diri ko hnyut dan leka..disergah berkali2 dgn nenek kebayan..ko masih lagi mmbiarkan org lain mlkukan utk ko...jgn mcmtu..ak sakit sebagai pemerhati tegar ...si mangajr uh akan lebih  sakit..lagi sakit bila ko besarkan mulut ko smpi terkoyak kmdian ko mmbesar2kan juga kutukan ko uh utk si mengajar.
     
    ak sgt sakit jg bile mnjdi perhatian kpd si mengajar..kerana ak ini pemalu ( ok sila muntah skrg hihi)..bkn mcmtu lah..tpi ak sgn kalo ak ta dpt bg y terbaik...
     
    tgn tak penat lagi tpi otk da jammed ...kan lbih baik mse2 mcmni ak study..menelaah buku...so xdelah ak bebal membodoh..xdelah ak kne bising sbb asigment dirogol dgn tak sopan..xdnyer la kan result mcm nk trjun bngunan...
     
    ak mmg suka bce buku tpi bile kne mmbaca fakta menguap brjuta kali sampai kluar airmata mcm kmatian anak..ak mmg suke kira2 gune klkulator..tpi bila kne nombor yg besar2 abes sume rumah nombor disebut2..(  ju rari puri ri ra pu sa)...ak mmg suke mnyanyi lagu english tapi bila suruh wat writting..abes sume bahasa terabur....ak mmg suke wat saving dpd boros belanja..tpi keluk ekonomi hbis jdi lekuk..so amacm masih sgka ak sgt BAGUS???..yes ak mg bgus..tpi tang membebel mcm mak nenek je r... 
     
    apepun yg berlaku...wahai sang pengajar..aku akn sentiasa berharap ilmu dpd dri kamu...masih mgharap himpunan keampunan atas dosa2 aku ...sntiasa mahu belajar dan diajar kerana ak tidak mahu jahil..wahai sang pengajr ..ak mgharap keredhaanmu dalam halalnya ilmu yg diberi..jgn sesekali mglirkan airmatamu kerana itu sudah terlintas 1 dosa untuk ak..marahlah aku jika ia salah..herdiklah ak jika segalanya salah..kerana itulah tgujwab kalian.. 
     
    daaa.....syg kmu sume..:)..tq pd sesiapa yg baca N3 kali ini..kerana hanya itu yg mmpu ak balas..mne yg baik diambil..mne yg jhat jgn diambil..kerana ak suka mgarut..:)