boleh pandang2..boleh ikut2

Thursday, 17 November 2011

maafkan saya wahai SI MENGAJAR ..aku sayang ko

  


assalamualaikum......


ibarat lilin mmbakar diri..arghh sakit..
penjaga k3 selepas allah n famili
setiap diperkatakan adalah ilmu
  • dan smpi kini ak masih pgng jgn sesekali merungut bila belajar ( somtime tak pegang jg bnda ni hihi)
  • smpi skrg trngiang2 ade pakar ckp jgn sesekali melawan siapa yg mgjar aku ( xbrani na wat ..tkut kene pancung hihi ngn mak ak.)
  • salah atau betul dia yg mengajar uh tetap sentiasa betul ( boleh je tgur kalo salah tp msti berhemah)
  • ak sakit sgt2 bila yg mengajar uh menangis dsbbkan pgai2 anak murid lain uh mengedix mngada2...mgadu domba durjana...mngutuk mngata terherot berot mulut...( eah tolong la weh..sakit tau )
  • ak sedeyh sgt bile ak sndiri akui ak mg degil..study sgt malas..tpi ak cuba..ak cuba takat mna ak mmpu wat...tpi ak lg sedih..ko bkak buku dpn ko..pas uh ko bebel2,ngutuk2 si mgjar subjek buku yg dpn ko tdi ....( ak bkn baik...tpi ak cbe elakkan pkra sebgini utk ak lakukan..sumpah xde niat riak..tpi ak masih sedar...ingat jgn pkir ak pun ta wat k)
  • aku juga sgt selalu dan berkali2 dpt markah bukan tinggi menggunung...ak menangis tiap kali dpt sebegitu...tpi itu bkn slah yg mgajar..yg pasti itu salah ak sbb ak PEMALAS...tp ko ??? ko biarkan diri ko hnyut dan leka..disergah berkali2 dgn nenek kebayan..ko masih lagi mmbiarkan org lain mlkukan utk ko...jgn mcmtu..ak sakit sebagai pemerhati tegar ...si mangajr uh akan lebih  sakit..lagi sakit bila ko besarkan mulut ko smpi terkoyak kmdian ko mmbesar2kan juga kutukan ko uh utk si mengajar.
     
    ak sgt sakit jg bile mnjdi perhatian kpd si mengajar..kerana ak ini pemalu ( ok sila muntah skrg hihi)..bkn mcmtu lah..tpi ak sgn kalo ak ta dpt bg y terbaik...
     
    tgn tak penat lagi tpi otk da jammed ...kan lbih baik mse2 mcmni ak study..menelaah buku...so xdelah ak bebal membodoh..xdelah ak kne bising sbb asigment dirogol dgn tak sopan..xdnyer la kan result mcm nk trjun bngunan...
     
    ak mmg suka bce buku tpi bile kne mmbaca fakta menguap brjuta kali sampai kluar airmata mcm kmatian anak..ak mmg suke kira2 gune klkulator..tpi bila kne nombor yg besar2 abes sume rumah nombor disebut2..(  ju rari puri ri ra pu sa)...ak mmg suke mnyanyi lagu english tapi bila suruh wat writting..abes sume bahasa terabur....ak mmg suke wat saving dpd boros belanja..tpi keluk ekonomi hbis jdi lekuk..so amacm masih sgka ak sgt BAGUS???..yes ak mg bgus..tpi tang membebel mcm mak nenek je r... 
     
    apepun yg berlaku...wahai sang pengajar..aku akn sentiasa berharap ilmu dpd dri kamu...masih mgharap himpunan keampunan atas dosa2 aku ...sntiasa mahu belajar dan diajar kerana ak tidak mahu jahil..wahai sang pengajr ..ak mgharap keredhaanmu dalam halalnya ilmu yg diberi..jgn sesekali mglirkan airmatamu kerana itu sudah terlintas 1 dosa untuk ak..marahlah aku jika ia salah..herdiklah ak jika segalanya salah..kerana itulah tgujwab kalian.. 
     
    daaa.....syg kmu sume..:)..tq pd sesiapa yg baca N3 kali ini..kerana hanya itu yg mmpu ak balas..mne yg baik diambil..mne yg jhat jgn diambil..kerana ak suka mgarut..:)