boleh pandang2..boleh ikut2

Thursday, 20 October 2011

jgn seperti ini..

 FIRMAN-FIRMAN ALLAH YANG MENGGETAR JIWA DALAM KITAB YANG PALING MULIA,
SANTUN BAHASA PALI YANG MENGUBAH TRIPITAKA BACAAN SETIAP PENGANUT AGAMA BUDDHA,
HELAI-HELAI VEDA YANG DIALUN MENJADI LAGU OLEH PENGAMAL AJARAN HINDU,
BARIS-BARIS INJIL YANG CEKAL DIHAYATI OLEH PENGANUT AJARAN TRINITI,
SEMUANYA MEMBAWA KEUTAMAAN YANG SAMA IAITU ILMU WAJIB DITEROKA

-salam.. u olls...
-aceceh rini na mood jiwang vs insaf leyh tak?? ( hihi mngada2 tol an)
-nmpak x ayt2 diats...sumpah ak ckp bile ak bce ayat2 tu ak akn sayu sgt..ak rse kerdil sgt2 ( adess rse nk bgenang air mata lak )
-da lme da ak pgng kate2 tu..( baru 12 bulan kot)
-mne ak dpt??  ohh ade lah ak ritu tgok vdio prbhasan n syarahan,,( siap playback bnyak kli semta2 nak take note pe dia ckp)
nk twu pe ak rse bile ak bace bnyak kali ttg ayat ni ..ok let finishing ur reading in my post( hbes brtrabur BI aku weyh)

pe ak rse ttg ayat itu...
>> ak rse ak lupe atau wat2 lupe yg ak ini ade sdikit ilmu ttpi tdak dgunakan sebaiknyer..( apth lgi jika ak bnyak ilmu...ak rse jahil sgt skrg ini)
>>ak rse ak trlalu ego utk belajar sedaya upaya sehingga ak biarkan dri sndri trglincir..
>> ak rse ak khayal dgn rencah dunia...ak persiakan segala kudrat yg ade..shingga ak rse ak semakin hanyut dan hanyut...tpi bisikan iman dlm hati selalu mnjdi sumber dlm dri supaya..cube utk terus kuat....dan mghalau syaitan yg ade..( trima kasih ya allah)
>> ak pernah mnjdi pendebat perbahasan ...ak seronok mgeluarkan hujah..seronok bila dpt mnyuarakan kbnran dgn lantang...menjtuhkn hujah org lain shigga mereka dan mereka trdiam mmbisu...mmbenarkan hujahan ak..mmbiarkan ak trus riak..ego...( hanya ketika itu)....tpi syg bila dlm pelajaran perdebatan yg berlaku hnya ade tin kosong..yg bunyi sahaja lebih (tak nak berlaku lagi)
>> dan kini...ak akui ak rindu sume itu..ak rindu gelanggang perdebatan...( hnya allah y tahu)...tpi akal waras ak mula berfikir...
>>word is more sharp than sword..( kata2 lbih tajam dpd sebilah pedang)..
>> ye sgt bahaya..kerana ak mahu menangis bile lihat org kalah bicara ngn ak
>>ak mhu mngis kerana org sering berkata ttg ak..
>> ak mhu mngis kerana ramai gerun dgan aku..( itu dulu)
>>ak jg mhu menangis kerana ssungguhnye ak tidak layak berbuat sedemikian..
>>dan bukan aku orangnyer..maka kini..
>>aku lbih diam..ak lebih peka hati org lain..ak lbih snsitf..ak lbih ..dan ak lbih segalanya utk org lain... yg pasti bkn utk aku...tpi hati aku...ak mahu ceria dalam meditasi kehidupan..
>> ilmu yg ak kejar ibarat curahn ke daun keladi..( ak jahil ak hina)
>>ak bermula dgn zero..kerana ak tkut trsungkur lagi..ak mahu belajar dan terus belajar dri kesilapann..
>> ak mahu belajar ttpi kemalsan sntiasa ade.
>> ak mhu dekan tpi ak sombong ngn allah..hilang tahujd ku..hilang hajat ke..hilang dhuha ak..hnye tinggal yg fardu( itu pun sering terlewat dan melewatkan)
>>ak mahu bijak tpi ak sring leka seprti ini( mncarut di blog)
>>ak mahu seprti org lain yg pintar dlm exam...glamour di mulut org...ak mahu itu dan ini...tpi ak rase ak lebih mmilih bersedrhana dalam apepun..kerana jika ak dpt sume itu dan ini..akn mewatkan ak takbur...
>> biar ak bertatih dan terus bertatih kerana sesungguhnya ak manusia yg jauh dri ksmpurnaan...
>>tetapi ak masih smpurna dri segi kudrat..segi akal..agar setiap pe yg ak lakukan itu biar kerana ALLAH...(insyallah)

>> maafkn ak ya allah jika ak sombong..
>>maafkan ak ya allah jika ak takbur..
>>maafkan ak ya allah jika ak menyakitkan org2 disekeliling ak.
>>maafkan ak ya allah sekiranya ak bkn mujahidah yg berjaya
>>maafkan ak ya allah...kerana engkau yang maha PENGAMPUN..

P/S ::: ak suke mncarut..ttpi ini mencarut tahap muhasabah diri..ini carutan yg mewatkan org lain trpikir "kenapa ng dak niyhh??..tak betol ke ape.."...
>> sekian wassalam...maaf trlalu pnjang..
bye2 u olls..ak syg smua..:)